tisdag, juli 31, 2007

Och regnet det bara öser ner

Så det är perfekt väder för lite bloggande. Det gäller att se positivt på vädret när man är inne på sin näst sista semestervecka.

Kan ju ta tillfället i akt att visa upp lite grejer som jag fyndat under semestern. Vi börjar med den fina skålen i pressat glas som påminner väldigt mycket om marimekko och ittalas skål, men den här kostade mig bara 30 kr på Dollarstore. Ljusstaken hittade jag på Rödakorsets loppis för 10 kr. Tändsticksasken, som är lite småkul, hittade jag på Bruka i Stockholm i våras.När vi var i Östersund passade jag på att fynda på Frösöhandtrycks fabrikslager. Hittade en stuvbit av det supersnygga tyget Skellefteå, billigt billigt. Fick veta att de även har ett tyg som heter Östersund, Göteborg och att det skulle komma ett Umeåtyg till hösten. Men hittills så är nog Skellefteå snyggast.

Inga kommentarer: