söndag, augusti 05, 2007

En härlig kväll

Det är varmt ute, solen har faktisk visat sig i dag, inget regn. En helt perfekt kväll för en långpromenad. Lämnade barn och sambo hemma och bara jag vovven och en granne promenerade med raska steg runt Umeå. Givetvis inte runt hela stan, det skulle nog ta flera dagar, men runt en del av stan. Visst är det väl underbart, man förenar nytta med nöje. Hunden blir rastad, man bränner några kalorier och man kan samtidigt skvallra lite om vad som händer och sker. För skvaller är kul, klart man är nyfiken på sina grannar..Det är nog alla, vare sig man erkänner det eller inte....

Nu ligger i alla fall vovven i sin korg och vilar ut. Hon såg mest bara besvärad ut när jag skulle komma och fota. Hon börjar ju bli en gammal tant nu, vill njuta av livet och gillar att slappa...när hon inte vaktar huset...
PS. för alla er som undrar hur det var på kräftskivan så måste jag ju berätta att den var jättetrevlig. Så där som kräftskivor är. Någon drack för mycket, någon blev för full, några drack inte alls (de ammande mammorna) några gick hem till sig tidigt, vissa satt uppe halva natten. Själv tog jag medelvägen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skvaller är kul men på vår gata bor det bara massa gamlingar eller folk med lite större barn och liten "skvallerfaktor". Ni bor ju på värsta Melrose Place!

Skatan sa...

Hej! Hit har jag inte hittat förr! Ler stort när jag läser beskrivningen av dig själv...jo grannar tenderar att ha "koll" på varandra och vad som sker när man bor så tätt in på varandra!

Jag förstår förresten av ditt inlägg att vi är från samma trakter...

God kväll : )