torsdag, augusti 30, 2007

Jag har en händig syster

Jag föddes ohändig, höll på att få en 2:a i syslöjd och inte har det blivit bättre med åren. Min yngre syster däremot, hon tillhör den lyckliga skaran, som alltid har kunnat och alltid kommer att göra fina saker.

Hon tovar grytunderlägg, fina tofflor och gör halsband och fina kort. Hon har dessutom MVG i alla ämnen, fortfarande gymnasiet, en sladdis.

För att tjäna extra pengar till resor och shopping har hon lite försäljning av det hon tillverkat. Jättebillig är hon dessutom. Jag har sagt flera gånger att hon borde ta mer betalt, men hon tycker att det var ju så lätt och gick ju så snabbt att göra, så det skulle kännas dumt att ta mer betalt. Ja ja, är ni intresserade av att sponsra syster ysters nästa språkresa, så kan jag ger er mail-adressen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kan du inte lägga upp lite fler bilder på det hon gör så kanske man kan köpa något? 1 m marimekko eller massage? År av glädje eller en timmes njutning..... :)

Anonym sa...

Kan inte din syster skaffa sig en blogg och visa upp sina hantverk? Jätte fina grytlappar - vad kostar dom?