torsdag, augusti 16, 2007

Nu är den klar

Dotters säng är klar och står nu bäddad med en provisorisk madrass (en ny måttanpassad kommer om 2 veckor) i hennes rum. Nu måste jag bara på IKEA eller någon annan affär och köpa fina sängkläder, men det blir ju bara kul.

Saker jag lärt mig på vägen:
* Kvistlacka alltid innan du målar. Nu skiner gula kvistar igenom och det är försent att göra något åt det nu.
* Det behövs alltid mer färg än de säger i affären.
* Ha tålamod, man måste måla många lager för att det ska bli fint.
* Gör alltid som din syster säger.

6 kommentarer:

Elin sa...

En fjärde lärdom: Lyssna alltid på syster innan du börjar måla ;-)

Zun sa...

Vilken underbar säng!!!!!! Hon kommer att sova som en prinsessa där.

Anonym sa...

Vad fint det blev. Ja, de råden skulle jag också ge som supermegarutinerad målerska ;)

Anonym sa...

Okej..tack för tipsen! Jag tror hon kommer sova jätte sött i den fina sängen =)

Elin sa...

Nämen, jag ser att du lagt till den fjärde lärdomen i ditt inlägg! Kul att man kan lära en tjurig häst sitta ;-)

Och jag är ju självklart precis som Karin är en supamegarutinerad målare ;-)

Anonym sa...

Prinsessa på ärten, hon kommer att sova gott i den där.


www.tapeterochteak.blogg.se