lördag, september 08, 2007

Mitt porslin

Jag har blivit utmanad av Hem & Liv och av Tapeter & Teak. Jag måste nu visa mitt porslin, inte mkt att skryta om. Jag har nämligen inget finporslin, vardagsporslinet från IKEA används till vardags och till fest. Vid fest byter vi till vinglas och piffar med servetter. Så tråkig är jag.Dotter har eget porslin som hon fått i present av moster.Har några olika kaffe/te-muggar. Gillar rött och vitt. Nu är det alltså tänkt att jag ska föra utmaningen vidare. Få se nu. Moster Ellen har mkt fint porslin, så hon är en självskriven kandidat. Pjöllermaja verkar samla på sig mkt smått och gott, kan tänkas har även hon porslin att visa upp. Den tredje som får utmaningen får bli Radhusidyll. Jag tror inte att hon fått den ännu och det skulle vara kul att se vad som finns i hennes gömmor.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är inte alls tråkigt att inte ha ett finporslin. Mitt står bara och dammar! Kul att ha då man väl använder det men det är absolut inget man ska lägga pengar på då det finns så mycket fint "vardagsporslin" från tex IKEA.

essko sa...

Hej! Har varit inne här förr - gillar både namnet på din blogg (skön kontrast till alla gulliga bloggnamn folk lyckas komma på....inget fel i gullegull men skoj med variation;))och själva innehållet!

Jag är så ny i bloggvärlden att jag inte blivit utmanad, men jag har lite porslin där ändå ;)

http://heminnerlig.blogspot.com

Anonym sa...

Kul du antog utmaningen. Ha ha, festdukning för mig är också att man tar fram servetter!