torsdag, november 15, 2007

Änglaspel

När jag var liten och firade jul hos mormor och morfar började alltid julaftons morgon med härlig frukost. Alla som känner min morfar och mormor vet att det betyder slafs (ett helt underbart gott bröd min morfar bakar), kesomese (en blandning av keso och messmör, är mycket godare än vad det låter) och ett änglaspel som plingar.

I dag när jag som på rutin kollade in Designonlines nyheter, hittar jag dom här fina änglaspelen. Lite mindre än vanliga änglaspel, men åhh så söta.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ååh änglaspel är så mysigt! En av mina favoritsaker som barn (ja, bortsett från klapparna och godiset förstås!) var att sätta ihop änglaspelet. Det var lite som fattigmans-mekano! ;D

Susanne sa...

Har också sett änglaspelet, jag funderar bara på om det "plingar" lika mysigt som det traditionella

Anonym sa...

glömde säga jag finns på http://bambuochbetong.blogg.se/
//susanne...som skrev kommentaren innan

Elin sa...

Och jag har ju sån tur ja att jag har ett riktigt änglaspel...fått av självaste du med motiveringen att man måste ha ett för att det ska vara jul. Så jag tror nog att du måste köpa den äkta varan...designonline i alla ära, men vad gäller änglaspel är det nog bara orginalet som pinglar som jul!

Karolina sa...

urtjusiga! har själv ett med änglar;)