onsdag, mars 12, 2008

Telemark i Åre


I dag har jag och sambon åkt utförs i Åre. Det var ett tag sedan sist och jag har blivit värsta mesen. Förr åkte jag snabbt och i svarta backar utan att tveka. I dag tyckte jag att de röda backarna var väl branta och höll mig mest till de blå. Stoppsväng varannan sväng, var helt plötsligt rädd för att ramla. Undrar om det hänt nått sedan man fyllt 30? Men trots min feghet var det jättekul. Lite ont i lårmuskler, hålfötter och knän bara. Men det var det värt.
Som ni ser på bilden var det inget glidarväder. Högzon var stängd pga blåst och det blåste ganska bra en bit ner också. Det var tät dimma en bit upp och ingen vidare sikt. Så de fina vybilderna blev det inget av.

1 kommentar:

Nettan sa...

*Huja*...då har jag ALLTID, varit feg, är en bra bit över 30 & knappt stått på ett par utförsskidor..=0)
Kram Nettan