tisdag, april 29, 2008

Lite blommor i mina krukor

Plantagen har öppnat här i stan och i dag tog jag mig en första titt. Kom förstås hem med några blommor. Några penséer (osäker på stavningen) och två krukväxer till köket. Vet inte om jag blev så överväldigad av plantagens sortiment eller priser, tyckte att de var ganska dyra ändå. Gillar nog blomsterlandet bättre. En bedömning av mig som är helt okunnig på allt som heter trädgård.

Det känns som om värmen är här nu och att man vågar plantera ut några fryståliga små rackare. Men buskar och känsligare blommor får nog vänta några veckor till, vi har ju fortfarande minusgrader på natten.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Eller hur?! Då köper vi skittuffa blommor i sommar du och jag!

Margareta, ägare t o m 2014 sa...

Blev fint med dina penséer som stavats rätt.

Anonym sa...

Så fint det blev. Så härligt med lite vårblommor nu!

Hoppas du får en riktigt skön valborgshelg nu!!
kram ♥