tisdag, juni 17, 2008

Cykeltur


Man kan kanske inte tro att jag är och cyklar ett stenkast från stan, men det är jag. Umeås egen idyll, Ön, som på landet fast mitt inne i stan.

Tog mig en liten prommis in till stan i dag. Eller liten och liten prommis. Det tog 50 min. På stan lunchade jag med syster yster på Invito, men ingen av oss var vidare impad av maten. Vi lämnade det mesta och åt mest sallad. Så Invito får inget toppenbetyg när det gäller att ranka lunchresturanger.

Efter lunchen promenerade jag ut till pappa på Teg för att hämta min cykel. Cyklade sedan hem via Ön.

En härlig dag!

PS:för alla er som läst inlägget tidigare så skrev jag att resturangen hette Angelini...fel fel fel! Invito menade jag. Angelini har stans bästa lunch!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fin blogg med fina inlägg och trevliga bilder.

~Livet i byn

Anonym sa...

Jag har också semester, skönt. Visst var du i tidningen idag?

Anonym sa...

Men hörru burru, de va ju INVITO...angelini har ju superbra lunch.