söndag, juli 13, 2008

Retro hos mormor

Jag och familjen har varit hos min mormor i några dagar. Orsaken till blogguppehållet. Vi har solat, badat och ätit kams (palt för andra). Min mormor bor i ett stort fint hus med sjötomt. I Huset finns två lägenheter. I den övre bor min mormor och morfar inredd i äldre människors stil. Den nedre lägenheten, som nu mest används till släktingar som kommer på besök, bodde min gammelmorfar och gammelmormor i när de levde. Nu kommer några härliga bilder från lägenheten som min gammalmorfar och gammelmormor renoverade efter de senaste inredningstrenderna på 70-talet. Titta och njut eller förfäras. Jag tycker det är läckert.Kök med oranga luckor och härligt stänkskydd med någon typ av blomma på. Hall med likadan tapet men i olika kulörer. i Bakgrunden syns toaletten.Toalett och matchande duschdraperi (original från 70-talet).
Sovrum.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken härlig retro! Tycker jag känner igen min uppväxt!!! Må gott och hoppas att solen skiner på dig. KRAM

Anonym sa...

Mycket coolt. Jag gillar stilen men skulle inte riktigt våga själv fullt ut.

Maria sa...

Åh så fräckt :-) De gröna tapeterna hittade även vi (under några lager tapet) i vårt hus när vi skulle måla om. Fast här var den mörkare varianten på nederdelen av väggen och den ljusare upptill :-)

Zun sa...

Jag skulle kunna flytta in där vilken dag som helst ;-)

martina sa...

Mmm så underbart, ser ut som en sommarstuga!

Anonym sa...

Gud vilka läckra tapeter! Åååh!

lycke sa...

Superläckra tapeter! skulle inte tveka att sätta upp de där klövertapeterna någonstans hemma hos mig! Skulle jag kunna få låna bilden till min blogg?!

Mvh Lycke