torsdag, augusti 28, 2008

Jeans

I går sprang jag runt hela stan och provade jeans. Det där med att prova jeans är ju en hel vetenskap. Det gäller att hitta rätt person som kan plocka fram de snyggaste jeansen. Men det räcker inte med det, jeansen ska göra häcken snygg och man ska helst se smal ut också.

Hur som hellst. Provade väl kanske ett tusentals par jeans i går, känns det som i alla fall. Vissa var snygga framifrån andra från sidan. Vissa gjorde häcken platt och andra gjorde den bred som en ladugårdsdörr. Höll på att ge upp när jag slutligen släntrade in på JC. tänkte att det här får bli sista försöket, hittar jag inga så får det bli kjol i höst. Men en sån tur jag hade, killen på JC frågade vad jag letade efter(det gjorde personalen på andra affärer också, men de kunde ändå inte plocka fram snygga jeans) och sedan plockade han fram fyra par utifrån mina önskemål. Alla satt perfekt, men snyggast av dem alla var ett par jeans från Le Temps des Cerises, gu så snygg häck jag fick! Så sagt och gjort, ett par av av den sorten fick det bli....även om priset kanske inte var det billigaste.

1 kommentar:

Nettan sa...

Ja det där med Jeans, varför ska det vara så svårt & få några som sitter BRA ??
Har därför undvikit detta problem, så ofta jag kunnat.

Men i Turkiet -04 försökte en försäljare pracka på mig ett par Miss Sixty Jeans... men hallå " grabben " sa jag:- Du har inga byxor som passar min STORA BAK !
Han hånlog & plockade fram ett par i stl 38...jag stod & GAPA...38 ?! är du inte KLOK ??
Men jag prova & dom satt som " smäck "...klart dom bästa Jeans jag haft =0), kunde inte göra annat än krama killen ;0) !!
Man undrar hur de gör?! Kollar de " runmpor " hela dagarna...*fniss*

Vad kul att du " hitta " dina drömjeans, även om priset inte va lika kul....

Kram, Nettan