torsdag, augusti 21, 2008

Rostfritt

När vi valde inredning till vårt köp blev det förstås vitvaror i rostfritt, för det skulle man ju ha. Vet inte hur många gånger jag ångrat det när jag gnott och putsat för att få bort alla fettiga fingeravtryck. Har provat diskmedel, vilket fungerar hyfsat, men som blir ganska mycket putsa efteråt för att slippa alla ränder. Jag har provat en spray från någon köksfirma, som i och för sig tog bort fettfläckarna men hela flaskan tog ju slut efter en omgång. Såg nu att COSAS hade ett rengöringsmedel för rostfritt Undra om det är mirakelmedlet som gör rostfritt blankt och fint utan allt för mycket slit.

Någon som har bra tips på hur man smärtfritt rengör rostfritt?

3 kommentarer:

jennys hus sa...

elektrolux har en i deras affärer som jag tycker är superbra.Tyvär kommer jag ju inte på vad den heter nu.
Kram/jenny

anette sa...

Jag har hör att olivolja ska funka bra och göra att fingeravtryck inte syns så tydligt. Det ska jag prova på våra nya vitvaror.

Mimma sa...

Hej!
Första gången jag är in på din blogg och läser, trevligt! :) Har också relativt nytt hus (2 år i maj) och har fläkt i rostfritt som är nästintill outhärdligt om man gillar att städa... Har du provat den sprayen du skrev om? I så fall undrar jag om du kan rekommendera den?
Tack för en trevlig sida!