söndag, april 05, 2009

Jag gör påsk

Jag har inte så mycket påskpynt, brukar bara bli ett ris med några fjädrar. Men i år har jag slagit på stort och köpt två små kycklingar hos Village.

Men gult är ju också påsk. Eller vad sägs om satsumas i en grön skål. Påsk...eller jul? När jag var liten fanns bara satsumas i december, nu är det visst säsong i april också.

Små citroner gula, påsk? Eller bara goda att ha i mat. Har lagat söndagslax under citron och pinjenötstäcke (egen-påhittat recept), riktigt gott!
De senaste dagarna har det skrivits löpmeter om det härliga vårvädret i bloggvärden. De finns de som går i t-shirt, krattar löv och har det allmänt vårmysigt. Här i Umeå lyser våren med sin frånvaro. Här i Umeå snöar det nu på kvällskvisten.

5 kommentarer:

Anna sa...

VIlka härliga foton :)
Hoppas våren hittar upp till er oxå snart. Här nere i söder verkar det bli en halvfin dag och det verkar som om hela veckan ska bli helt okej.

Anonym sa...

å, vad det lätt gott, du vill inte dela med dig av receptet? =))

Anonym sa...

Ja visst skulle det vara härlig om vi fick vår här i Umeå också?
Kram Sandra

Inspirera Mera sa...

Ja visst skulle det vara härlig om vi fick vår här i Umeå också?
Kram Sandra

Myownhome sa...

Vad söta kycklingarna var. Och det rosa kakfatet! :)

Nu ska jag kika lite mer i din blogg.

Ha det bra
//Johanna