onsdag, oktober 21, 2009

Det blev porslinsblomma


I dag har jag varit ledig från praktiken. Suttit och pluggat lite och suttit och sytt lite. Alla som känner mig blir nog mäkta imponerade när de ser vad jag åstadkommit, syslöjd var inte mitt starkaste ämne i skolan. Men nu så är de färdiga, gardinerna i vardagsrummet sydda av tyget jag beställde från stoff och stil. Jag var extra duktig och sydde fast veckband, så att det skulle bli snygga veck på gardinerna, ganska enkelt endå. Och som ni ser, det blev tyget porslinsblomma. Nu ska jag bara hitta lite snygga kuddar som passar bättre än de som är placerade i soffan nu, förslag någon?
PS: om ni klickar på bilden, så får ni en förstoring där mönstret syns bättre.

2 kommentarer:

Cel'Dara sa...

Bra val, det blev jättesnyggt ju!
Hur tycker du kvalitén på tyget är? Jag har tänkt beställa därifråm nån gång, så det kan ju va kul att veta. :-)

Cel'Dara sa...

Tack för ditt svar!
Nu återstår bara att bestämma sig för vilket man ska beställa. Dom har ju så mycket fint!
Jag ska snart åka till Malmö, och funderar på att besöka butiken då. Men det vettifasen om jag vågar egentligen. Risken är väl att man vill ha ÄNNU mer när man ser allt i verkligheten på en och samma gång. Haha!