lördag, juli 21, 2007

Här skulle jag kunna bo och vara helt nöjd

Arbetade och bodde under tre år i Schweiz, värdens vackraste land. Var i dag och hälsade på min "schweiziska familj", dom har en sommarstuga ganska nära där jag bor nu.

Åh vad jag kan längta tillbaka till mitt älskade Schweiz, vyerna, folket, klimatet (sol och värme i dalgången, superbra skidbackar några kilometer upp i bergen). Jag bodde i Sion, i de franska delarna. Kan i bland sakna att bara få babbla på franska i bland. Någon som känner någon fransktalade jag kan träffa och bara babbla med?

Pratade med sambon om att göra en bilresa i Europa och visa honom det underbara landet. Vem vet kanske han också blir helt betuttad och kan tänka sig att flytta dit. Då packar vi genast vårt bohag och flyttar till ett hus med utsikt....då är det slut på radhusångest och en vy som sträcker sig till grannens kök...man kan ju alltid drömma.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tre år?! Det var ganska länge. Jag förstår att du längtar tillbaka när man ser de vackra bilderna.