lördag, maj 24, 2008

Snygg häck

Ja den kommer nog att bli snygg, häcken alltså, just nu ser den ganska tanig och tråkig ut. Det är en svart auronia. Nu en fråga till alla er som kan något om trädgårdsskötsel, ska man klippa ner den nu på en gång eller ska man vänta en säsong? Jag har nämligen fått två olika bud. De på blomsteraffären sa att jag skulle vänta en säsong medans foldern de skickade med sa att jag skulle klippa på en gång. Har en granne som köpt av samma affär och hon hade fått veta att hon skulle klippa nu. Olika råd till alla verkar det som.Nu när jag fotat trädgården, eller den blivande kanske man ska säga. Så måste jag ju passa på att visa en bild på mina fina tulpaner.

Ni som sett bilder av min trädgård tidigare kanske undrar vad som hände med gräsmattan. Det är som så, att den sjönk ihop totalt under vintern, så det var bara att börja om i år. Men nu ska den nog bli finaste gräsmattan på hela kvarteret...

1 kommentar:

Anonym sa...

Tråkigt att ni inte har någon gräsmatta, nu när solen äntligen börjat komma fram, men den blir nog jättefin sen!