måndag, september 29, 2008

Det här med att städa

I någon av helgens dagstidningar stod det om att det var bra att ha det lite skitigt i hörnen, man får mindre allergiska barn då. Men en sak jag reagerade på var när man skrev om städning av skafferier och köksskåp, mer än 4 gånger/år var inte nödvändigt. Så vad dom menar är alltså att man ska städa skafferiet 4 gånger per år. Jag vet inte om jag är jätte ohygienisk, tycker själv inte det i alla fall, men jag städar nog skafferiet max 2 gånger per år. Hur gör ni andra?

Dom fina städgrejerna för barn hittade jag hos presentnet.

3 kommentarer:

Cel'Dara sa...

Städa skafferiet 4 ggr om året känns ju jäkligt mycket overkill om du frågar mig! Och jag tror inte jag känner nån annan som gör det heller. 2 ggr om året känns väl mer normalt tycker jag.

Anonym sa...

Städa skafferiet? Va? Vilka dumheter, jag brukar kasta saker bäst-före-datumet passerat typ 1 år. Eller om nåt luktar "konstigt". Men städa, vette17 om jag nånsin gjort det.

Anonym sa...

Som du, en till två ggr